Zorgverlening in een ziekenhuis gaat onvermijdelijk gepaard met klachten. De vraag is dan: hoe ga je hier als professional nu goed mee om?
Ontdek het tijdens het gratis congres ‘Klachten en geschillen in ziekenhuiszorg’ op 22 november 2024 in Media Plaza, Utrecht.
Met veel enthousiasme organiseert De Geschillencommissie, samen met haar partners in de ziekenhuissector, hét kenniscongres op het gebied van klachten en geschillen. Met het doel: het verbeteren en het stroomlijnen van kwaliteit in de zorg.
Deze middag duiken we dieper in de klachtenprocedure in ziekenhuizen en de rol van De Geschillencommissie. Verschillende experts delen hun ervaringen en belichten de klachten- en geschillenprocedures vanuit diverse invalshoeken. Bovendien krijgt u een exclusief kijkje achter de schermen bij De Geschillencommissie.
Ook geeft Cynthia van Holstein, bestuurslid VKiG, een presentatie over het werk van de klachtenfunctionaris in het ziekenhuis. Zij vertelt onder meer over de route die voorafgaat aan een traject bij de geschillencommissie.
Programma highlights:
- 12:30 - 12:40: Ontvangst en welkom door Jacqueline Berkelaar
- 12:45 - 14:00: Plenaire sessie "Van kritiek naar kwaliteit: de klachtenprocedure als medicijn"
NVZ, NFU en VKiG geven een overzicht van de klachtenprocedure, met speciale aandacht voor de klachtenfunctionaris. Arts Marco Mundt, ombudsvrouw Elise Steenbergen-Amoraal delen hun praktijkervaringen en inzichten. - 14:00 - 14:25: Korte pauze
- 14:30 - 16:00: Plenaire sessie "De Geschillencommissie: een kijkje achter gesloten deuren"
- 16:05 - 17:00: Gezamenlijke borrel en afsluiting
Datum: 22 november 2024
Locatie: Media Plaza, Utrecht
Tijd: 11:45 - 17:00 uur
Schrijf u nu in en laat u inspireren door de experts in het vakgebied!
Klik hier voor meer informatie en aanmelding voor het congres.