Nieuwsoverzicht
-
Terugblik training Medische aansprakelijkheid 1 en 2 van 26 maart 2025
Op 26 maart jl. vond de training Medische aansprakelijkheid 1 en 2 (basis en verdieping op één dag) van de VKiG in Utrecht plaats. De training werd gegeven door letselschadeadvocaat Corinne Jeekel. Met haar jarenlange ervaring als advocaat in eigen kantoor, werd de training Medische aansprakelijkheid met veel praktijkvoorbeelden als ‘rode draad’ een zeer interessante, inspirerende, en in vele gevallen een herkenbare training. Met daarin de mens, patiënt of zorgprofessional centraal in plaats van een ‘droog juridisch verhaal’.
-
Nieuwsflits maart 2025
Dit staat in de Nieuwsflits:
- Terugblik Sectorsymposium Ziekenhuizen 7 februari 2025
- Uitnodiging ALV en symposium 4 april 2025
- Pilot online communities VKiG
- De verdieping: klachtenfunctionaris Sjoukje ten Kortenaar vertelt
- Aandachtspunten registratie klachtenfunctionaris bij Registerplein
- Terugblik bijeenkomst Stichting PVP op weg naar de Jaren 30
- Terugblik training Jaarrapportage schrijven VKiG 16 januari 2025
-
Vacature klachtenfunctionaris bij Markenheem in Doetinchem / Bronckhorst
Krijg jij energie van communiceren en bemiddelen? Ga jij gesprekken niet uit de weg en zoek je naar oplossingen? Wij zijn op zoek naar een collega die met enthousiasme en doorzettingsvermogen gaat voor de kwaliteitsverbetering van onze zorg en de ontwikkeling van het klachtenbeleid.
Met onze verpleeghuizen in de regio Doetinchem en Bronckhorst en onze collega’s bij de mensen thuis, staan wij middenin de Achterhoekse samenleving. Zo leveren wij hoogwaardige zorg nabij dáár waar het nodig is. We zijn betrokken bij onze bewoners en hun familie. Zorg met aandacht, afgestemd op en met respect voor de persoonlijke wensen, behoeften en levensstijl van onze bewoners; daar geloven wij in. Binnen Markenheem werken we vanuit het gedachtegoed positieve gezondheid en onze kernwaarden zijn Nabij, Bij de tijd en Bekwaam. -
Grote interesse in online community voor klachtenfunctionarissen!
De uitkomsten van onze recente enquête over een online community laten een veelbelovend beeld zien: een meerderheid van de klachtenfunctionarissen zegt ‘ja’ tegen een eigen online community! Dit platform zou dé plek kunnen worden waar leden van de VKiG eenvoudig kennis delen, casussen bespreken en met collega’s in contact komen. Met zoveel interesse is duidelijk dat er een sterke behoefte is aan een digitale ontmoetingsplek voor klachtenfunctionarissen, waar zij zich (nog) beter kunnen verenigen!
-
BB-tje (BestuursBerichtje) van Cynthia van Holstein, bestuurslid Externe relaties (2)
Op 18 februari 2025 namen bestuursleden Cynthia van Holstein en Albert Gielis deel aan een interactieve bijeenkomst van Stichting PVP, patientvertrouwenspersonen in de ggz, met als werktitel “Op weg naar de Jaren 30”.
-
Terugblik Symposium voor klachtenfunctionarissen in ziekenhuizen 7 februari 2025
Onafhankelijkheid, tot welke grens?
We blikken terug op een inspirerend sectorsymposium voor de ziekenhuizen. Op 7 februari organiseerde de VKiG in De Schakel in Nijkerk een middag waarin morele en juridische dilemma’s van de klachtenfunctionaris op verschillende wijzen aan bod kwamen.
-
Vacature Klachtenfunctionaris bij Quasir (GGZ Gelderland Midden en Zuid)
Wil jij als klachtenfunctionaris het verschil maken in de zorg?
Quasir is hét expertisecentrum voor klachten, calamiteiten, geschillen en cliëntvertrouwenswerk binnen de zorg- en welzijnssector. Onze vakbekwame en gedreven medewerkers werken met zorgaanbieders door heel Nederland, zijn absoluut betrouwbaar en onafhankelijk. Ze zorgen voor evenwichtige oplossingen.We zoeken een ervaren klachtenfunctionaris voor een GGZ-zorginstelling in de regio Midden- en Zuid-Gelderland. Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en wil je werken in een organisatie die werkplezier, leren en ontwikkeling hoog in het vaandel heeft? Lees dan snel verder!
-
Vacature klachtenfunctionaris bij Treant in Drenthe en Groningen
32 uur in de week.
Wil jij als klachtenfunctionaris het verschil maken in de zorgervaring?
-
Verdieping 2: Interview met klachtenfunctionaris Sjoukje ten Kortenaar
Ze is jong, ambitieus en gepassioneerd over haar vak. Sjoukje ten Kortenaar (26) werkt als klachtenfunctionaris bij het Ikazia ziekenhuis en zoekt contact met andere jonge klachtenfunctionarissen. Eerder deed ze een HBO-opleiding Communicatie en werkte ze bij de Oude en Nieuwe kerk in Delft. Daarna volgde ze de opleiding tot klachtenfunctionaris bij Quasir. Hoe kwam ze in het vak terecht en wat drijft haar? Een gesprek over haar bijzondere carrière pad, uitdagingen en ambities.
-
Vacature klachtenfunctionaris bij Quasir in regio Haaglanden
Wil jij als klachtenfunctionaris het verschil maken in de zorg?
Quasir is hét expertisecentrum voor klachten, calamiteiten, geschillen en cliëntvertrouwenswerk binnen de zorg- en welzijnssector. Onze vakbekwame en gedreven medewerkers werken met zorgaanbieders door heel Nederland, zijn absoluut betrouwbaar en onafhankelijk. Ze zorgen voor evenwichtige oplossingen.We zoeken een ervaren klachtenfunctionaris voor een zorginstelling in de VVT-sector (verpleging, verzorging en thuiszorg). Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging en wil je werken in een organisatie die werkplezier, leren en ontwikkeling hoog in het vaandel heeft? Lees dan snel verder!
- Vorige pagina
- 1
- 2
- 3
- 4
- ...
- 10
- Volgende pagina