Vraag 184: Vraag over informeren schadebehandelaar verzekering over verzoek patiënt/claimant

Vraag 

Patiënt benadert mij per mail met het verzoek om een gesprek te arrangeren tussen haar en de laborant waartegen zij een claim heeft lopen. Dit heeft zij nodig voor de verwerking van haar trauma. Aldus de patiënt.
Omdat er een claim van haar loopt en ik transparant en volledig wil zijn in deze procedure, heb ik haar mail doorgestuurd naar de schadebehandelaar van de verzekering. Ook met de vraag of haar verzoek niet in strijd is met de claim. Ik heb haar hiervan op de hoogte gebracht. Mevrouw is hier boos over. Zij meent dat ze daar geen toestemming voor heeft gegeven en zegt dat ik haar privacy daarmee geschonden heb. Ik heb na haar bezwaar de mail aan de schadebehandelaar ingetrokken maar dit is niet gelukt. Heb ik hier als Klachtenfunctionaris regels overtreden?

Word lid van de VKIG en krijg direct toegang

✔ Een besloten deel op de website voor leden met relevante informatie
✔ Reductie op trainingen en bijeenkomsten van diverse externe organisaties
✔ Reductie op de kosten voor registratie bij Registerplein. In 2024 bedragen de registratiekosten voor VKIG-leden € 106,- in plaats van € 147,- per jaar
✔ Gratis regionale netwerk- en intervisiebijeenkomsten met toekenning PE-punten t.b.v. de registratie
✔ Gratis training of lezing tijdens een netwerkbijeenkomst met toekenning PE-punten t.b.v. de registratie