-
Vraag 177: Vraag over afspraken maken met klager over klaaggedrag
Vraag
De Klachtenfunctionaris heeft afgelopen jaar 8x een klachtmelding gehad van dezelfde klachtmelder, die verblijft i...
-
Vraag 175: Vraag over klacht en inzage door nabestaanden
Vraag
In een casus binnen de GRZ (Geriatrische Revalidatie Zorg) vragen nabestaanden het medische dossier van hun overleden ouder na het d...
-
Vraag 173: Mag zus/dochter de bandopname van het gesprek met halfbroer beluisteren?
Vraag
Wij hebben een klager die een bemiddelingstraject heeft doorlopen, helaas zonder het gewenste resultaat. Zij gaat de geschilleninsta...
-
Vraag 174: Mogen minderjarigen (zelfstandig) klagen?
Vraag
Wat staat er in de wet over wettelijke vertegenwoordiging van minderjarige patiënten bij het indienen van een klacht? Het is mij bek...
-
Vraag 172: Hoever gaat de onafhankelijkheid van de klachtenfunctionaris?
Vraag
Mijn collega en ik hebben een vraag over de taak en bevoegdheden van de KF. Aanleiding is een door de RvB gewenste aanpassing van he...
-
Vraag 171: Vraag over omgaan zorgaanbieder met oordeel op klacht
Vraag
Hoe dient (in het algemeen) de zorgaanbieder (zo zorgvuldig mogelijk) om te gaan met zijn oordeel/reactie op een klacht (bijvoorbeel...
-
Vraag 170: Vraag over zelf te kiezen vertegenwoordiger door cliënt of is mentorschap nodig?
Vraag
Een wilsbekwame cliënt met een licht verstandelijke beperking woonachtig in een zorginstelling heeft haar ouders en beide zussen als...
-
Vraag 169: Vraag over klacht overnemen en inzage klacht door nabestaanden
Vraag
Casus
Klager dient een klacht in en geeft daar zijdelings bij aan dat hij van het ziekenhuis een schadevergoeding wil... -
Vraag 168: Is de combinatie van klachtenfunctionaris/intern vertrouwenspersoon medewerkers verenigbaar?
Vraag
Ik heb een bijna volledig dienstverband als onafhankelijk klachtenfunctionaris voor een Ggz-instelling. Voor de vrijgekomen functie ...
-
Vraag 167: Vraag over informatie over klacht in EPD opnemen
Vraag
Is het toegestaan om in het cliëntdossier (EPD) op een summiere wijze melding te maken van het feit dat betreffende cliënt een klach...
- Vorige pagina
- 1
- ...
- 5
- 6
- 7
- 8
- Volgende pagina